V dnešní době existuje velmi mnoho kvalitních služeb třetích stran, které napomáhají vyřešit váš problém bez nutnosti stovek hodin programování. Stačí je integrovat nebo propojit s vaší aplikací a můžete okamžitě využívat jejich rozsáhlé funkcionality, které byly vyvíjeny po mnoho let. Tyto služby jsou například platební brány, CDN (síť pro distribuci obsahu), platformy pro kódování videa, správu předplatného, hromadné rozesílání e-mailů a další.
Při integraci třetí strany existuje několik možných řešení a některé zásady, na které si je potřeba dát pozor. Níže uvádíme pár bodů, které vám pomohou se zorientovat v řešení zapojení třetí strany:
- API rozhraní: Integrace s dalšími službami je možná díky použití API (Application Programming Interface) poskytovaných těmito službami. API je sadou pravidel a funkcí, které umožňují aplikacím komunikovat a vzájemně se propojovat.
- Testování a provozní spolehlivost: Před nasazením nově integrovaných služeb je důležité provést důkladné testování. Ujistěte se, že služby jsou plně funkční a provozně spolehlivé ještě před spuštěním v ostrém provozu.
- Dokumentace a podpora: Nejen při vývoji, ale i po integraci nových služeb je důležité mít k dispozici aktuální dokumentaci a podporu od poskytovatelů těchto služeb. To pomůže při řešení případných problémů a zajištění optimálního provozu integrace služby třetí strany.
- Bezpečnost a soukromí: Při integraci dalších služeb do aplikace je nutné dbát na bezpečnostní hledisko dat a soukromí uživatelů.
Integrace dalších služeb může zefektivnit vaši práci a zvednout úroveň vašeho podnikání v krátkém čase. Každá situace je jedinečná, proto doporučuji vždy provést analýzu integrace, aby šlo všechno hladce a byly splněny všechny vaše požadavky. V COexu máme zkušenosti s integracemi řešení třetích stran, podívejte se například na naši case study Obbod on-line TV. Pokud máte jakýkoliv dotaz neváhejte nám napsat nebo si pomocí formuláře rezervujte konzultaci zdarma.