Outdoor reklamaReklamní platformaPřehrávač video reklamyUmělá inteligence a IoT
Český technologický startup AD24 nás oslovil s tím, abychom mu pomohli přivést k životu myšlenku, která má potenciál změnit fungování venkovní reklamy. Inzerenti si vyhlédnou reklamní panely podle lokality a počtu kolemjdoucích a jednoduše do nich nahrají reklamní video.
Outdoorová reklama potřebuje změnu. S tímto záměrem nás oslovil technologický startup AD24.
V porovnání s onlinem venkovní reklama zaostávala, protože se
To všechno chtěl klient změnit pomocí sítě chytrých obrazovek, které by zobrazovaly reklamu na míru dané lokalitě.
AD24 je česká technologická společnost, která se zaměřuje na inovativní venkovní reklamu v kontextu Smart Cities.
Společnost vytvořila reklamní platformu pro malé i velké inzerenty, která je propojí přímo s majiteli obrazovek v provozovnách nebo ve veřejném prostoru. Chytré technologie navíc měří výkon této reklamy, čímž se stírá rozdíl Digital Out of Home inzerce oproti té na internetu.
Zadání inzerce v reklamní platformě AD24 probíhá rychle a jednoduše v online aplikaci.
Klient měl dobrou představu, jak propojí inzerenty s majiteli reklamních obrazovek pomocí sítě inovativní venkovní reklamy. Hledal proto zkušené programátory, kteří mu pomohou s vývojem:
Doporučení na nás klient dostal od spřátelené firmy a zaujali jsme ho svými zkušenostmi se single-board zařízeními (Raspberry PI) a s přehráváním videa, které jsme získali při vývoji internetové televize Obbod TV.
Vrhli jsme se do práce s tím, že vytvoříme reklamní platformu, která umožní z jednoho místa zadat digitální reklamu na libovolný reklamní panel ze sítě AD24.
Bylo potřeba zajistit, aby systém umožňoval:
Práci jsme si pak rozdělili na tři části:
Začali jsme analýzou, workshopem s klientem a rešerší HW a SW technologií v daném segmentu. Vytvořili jsme studii proveditelnosti, kde jsme vytipovali služby pro přehrání videoreklamy s důrazem na open-source, a připravili wireframy – díky nim klient svou vizi poprvé uviděl.
Na začátku jsme také definovali technická rizika a následně navrhli jejich možná řešení, abychom je překonali. Šlo hlavně o:
Na čem stojí inzertní portál:
Více o tom, jaké nástroje a technologie v COexu používáme, se dozvíte na stránce o webových technologiích.
Spojení hardwaru od AD24 a našeho softwaru v podobě online webového rozhraní umožňuje vzdálenou správu všech zařízení, účinnou distribuci digitálních reklam a vyhodnocování dat.
Kromě toho jsme potřebovali předem řešit fakt, že výjezd technika na druhý konec republiky by byl moc drahý. Vycházeli jsme při tom ze zkušeností AD24 s monitoringem HW koncového zařízení. Zařízení umí tzv. self-monitoring:
1. Relevantní obsah pro danou lokalitu a dobu, který má větší potenciál zaujmout (např. pozvánky na výstavy ve městě, speciální nabídky restaurací, nábor dětí do kroužků apod.).
2. Anonymní rozpoznávání kolemjdoucích pro identifikaci cílové skupiny díky umělé inteligenci a IoT fungujícím na Raspberry Pi.
3. Zařízení se samo opraví (self monitoring).
4. Přehrávání je plynulé a mezi videi nejsou nepříjemné probliky.