E-commerce aplikacePlatforma ShopifyAgilní vývojSpolupráce s Digismoothie
Pro českou společnost vyvíjející aplikace do e-commerce platformy Shopify jsme vyvinuli aplikaci na míru. Pomohli jsme jim tím v krátké době realizovat dobrý obchodní nápad, když se jejich vlastní tým soustředil na vývoj jiných produktů.
V březnu 2021 nás oslovili z Digismoothie se zadáním na aplikaci, která bude zákazníkům e-shopů připomínat neuskutečněné platby. Podobné aplikace běžně vyvíjejí sami, teď ale potřebovali pracovat na jiných produktech. Protože nechtěli ztratit obchodní potenciál svého nápadu, hledali spolehlivého partnera, který se do vývoje pustí hned.
E-shopová platforma Shopify má veřejné API, takže do ní vývojáři mohou vytvářet svoje aplikace. Pokud vývojáři aplikací najdou řešení něčeho, co e-shopaře doopravdy pálí, mohou získat až statisíce zákazníků. Digismoothie přišlo s nápadem na aplikaci, kterou nazvali Payster. Šlo o připomínač plateb, který e-shopům pomůže s neplatícími zákazníky.
Pro vývoj nás oslovili, protože máme zkušenosti s Pythonem a frameworkem Django. A také už jsme spolu pracovali: v minulosti jsme úspěšně rozvinuli jinou jejich aplikaci. Payster měl být první projekt, který pro Digismoothie realizujeme od A do Z.
Shopify je platforma pro vytváření a správu e-shopů. Běží na ní 1,7 milionu e-shopů ve 175
zemích.
E-shopy si tu navíc mohou
přikoupit doplňky (aplikace), aby vylepšily fungování svého
e-shopu.
Celkem je na Shopify přes 7 000 aplikací.
Digismoothie je česká vývojářská firma založená roku 2019, která se specializuje na oblast e-commerce. Kromě toho, že vyvíjí aplikace pro Shopify, zákazníkům také vytvoří celé e-shopy na míru.
Mezi její úspěšné aplikace do Shopify patří Candy Rack (umožňující upselling produktů), Gift Box (dárky k nákupu zdarma), Nada (řazení a schovávání vyprodaných produktů) nebo integrace se Zásilkovnou, Fakturoidem a Heurekou.
Na startu projektu jsme spolupráci nastavili tak, aby probíhala co nejvíce agilně.
Prakticky to vypadalo takto:
Díky tomu byl product manager Digismoothie neustále v obraze ohledně vývoje jejich produktu. Navíc případně mohl upravovat některé části aplikace poté, co je v první verzi viděl na synchronizačních callech.
My jsme měli možnost velmi rychle konzultovat drobné nejasnosti vznikající během vývoje nebo nám dříve neznámá specifika platformy Shopify. Nevznikaly tak zbytečné prostoje, když bylo potřeba aplikaci dostat co nejdříve na trh.
MVP vzniklo díky plynulé komunikaci a spolupráci už za 3,5 měsíce.
Další měsíc jsme
ho ještě vylepšovali podle prvních zkušeností zákazníků.
První oslovení
Zahájení vývoje MVP
Spuštění aplikace v Shopify
Ladění podle prvních ohlasů
Aplikace Payster e-shopům zvyšuje konverze. Zákazníkům,
kteří si zboží objednali, ale ještě nezaplatili, automaticky posílá připomínací
e-maily. Jejich frekvenci si každý
e-shopař
nastaví sám.
Kromě toho aplikace umí:
E-shopař si Payster najde v seznamu aplikací a nainstaluje ho. Pak nastaví šablony zpráv a vybere frekvenci, s jakou se mají platby připomínat. Aplikace na e-shopu pracuje automaticky bez nutnosti větších zásahů a nezpomaluje fungování e-shopu.
Při vývoji jsme použili technologie, které dobře známe, ale také speciální design systém pro Shopify:
Více o tom, jaké nástroje a technologie v COexu používáme, se dozvíte na stránce o webových technologiích.
Během spolupráce s Digismoothie jsme se poprvé pořádně vydali do prostředí Shopify. Platformu jsme znali, ale neměli jsme zkušenost s vývojem kompletní aplikace. Díky tomu, že je v této oblasti klient odborníkem, jsme se při tom sami mohli učit. Spolupráce nám dala možnost:
E-shopaři na platformě Shopify už nemusí řešit
tolik problémů s neplatícími zákazníky.
Líbí se nám také, že: