AutomatizaceE-mailing apiIntegraceKonektor
Pokud má firma tisíce zákazníků, nemohou obchodníci komunikovat s každým z nich tak často, jak by chtěli. Potřebují nástroj, který jim usnadní práci. A tím je Quanda, námi vyvinutá SaaS aplikace na chytrý e-mailing, dotazníky, správu a sběr kontaktů. Propojili jsme Quandu s ERP HELIOS a vytvořili nástroj pro automatizace, který jejich uživatelům pomáhá zvýšit obrat a zlepšuje vztahy se zákazníky.
Společnost Quanda nás oslovila s nápadem na vylepšení stejnojmenného marketingového SaaS nástroje. Její konzultanti chtěli vyjít vstříc firmám, kterým by chytře automatizovaná rozesílka e-mailů založená na datech z informačního systému umožnila upselling nebo cross-selling.
Představte si, že váš zákazník objedná novou tiskárnu, ale zapomene na toner. Ještě před odesláním zboží mu však přijde automatický e-mail, který mu nákup toneru doporučí a vysvětlí důvod.
Přesně takovou vychytávku si v Quandě přáli. Cílem by kromě vyšších prodejů byly i skvělé vztahy se zákazníky. Nápad by měl pomoct firmám, které:
Česká firma, která od roku 2012 vyvíjí a poskytuje marketingový software pro podporu prodeje a automatizaci zákaznické péče. Aplikace Quanda zahrnuje nástroje pro e-mailing, dotazníky, formuláře a automatizace, které mezi sebou unikátním způsobem propojuje. Quandu dnes využívá několik set firem v 19 zemích světa, zaměřených zejména na B2B. O aplikaci Quanda si více přečtěte v samostatné case study.
Principem nového rozšíření Quandy jsou tzv. logické věty (automatizace) a datový konektor s ERP HELIOS. Zjednodušeně řečeno to znamená, že je marketingový nástroj propojený s daty, která do HELIOSu zadávají buď manuálně zaměstnanci, nebo se propisují z e-shopu.
V Quandě jsou definované různé spouštěče automatizací (triggery) jako třeba první nákup nebo dokončená montáž zařízení u zákazníka – vždy záleží na oboru podnikání nebo obchodním procesu koncového uživatele Quandy. Algoritmy neustále kontrolují data v HELIOSu, a pokud zjistí, že došlo ke splnění podmínky, odešlou zákazníkovi připravený e-mail. V něm firma nabídne například:
Data bez duplicit, ve správném formátu a struktuře jsou předpokladem jakékoli integrace. Pokud máte v systému například tři osoby se stejným e-mailem, nebude e-mailová automatizace fungovat tak dobře, jak by mohla.
V e-shopu se vytvoří objednávka a informace se propíše do HELIOSu (případně objednávku zadá obchodník ručně po osobní schůzce, nebo po prodeji v kamenné prodejně).
K prohledávání HELIOSu dochází automaticky podle nastavení jednou za hodinu, den nebo za týden. Systém analyzuje parametry dané objednávky, zakoupeného zboží nebo služby, místo doručení a kontaktní osobu.
Podle nastavení automatizace Quanda např. zjišťuje, jestli v konkrétní objednávce nechybí další produkt (např. příslušenství), jestli zákazník už někdy nakoupil, odkud pochází (země, kraj, PSČ) nebo jestli se v minulosti neodhlásil z odběru e-mailů.
Když jsou podmínky splněné, Quanda odešle připravený e-mail (například s nabídkou toneru k nové tiskárně) a zároveň zařadí daný kontakt do krátkého e-mailového seriálu jak správně pečovat o daný typ tiskárny a tím prodloužit její životnost.
Při vytváření uživatelského prostředí pro nás bylo podstatné, aby se jej uživatel (obchodník nebo marketér) nemusel učit ovládat. Rozšíření se tedy ovládá stejně, jako když uživatel pracuje s ostatními funkcemi Quandy.
Nejprve si uživatel z nabídky vybere jeden z připravených typů automatizací. Poté definuje konkrétní parametry pro zaslání e-mailu:
Podmínky se mohou skládat i z několika proměnných a mohou být systémově komplikované – ale uživatel tyto procesy na pozadí vůbec nevidí. Nastavení automatizace uloží, připraví text e-mailu a o zbytek se starají algoritmy.
Na konektoru s HELIOSem pracujeme více jak pět let a posouváme ho podle nových potřeb Quandy.
První schůzka nad integrací HELIOSu a Quandy
Technická analýza a následný vývoj MVP
Dokončení MVP konektoru (konektor a jedna automatizace)
Start vývoje finální verze konektoru a modulu automatizací v Quandě
Testovací fáze a produkční spuštění integrace Quandy a HELIOSu
Údržba a updates přinášející různá vylepšení (oslovení, GDPR, zápisy do CRM aktivit ...)
Více o tom, jaké nástroje a technologie v COexu používáme, se dozvíte na stránce o webových technologiích.
Automatizační modul Quandy dokáže zabránit odesílání irelevantních e-mailů nebo příliš častému spamování zákazníků. Uživatel má k dispozici kontrolní systém, který před samotným odesláním prověří, jestli se e-mail má skutečně odeslat.
Kontrolní systém umožní uživateli například:
Poradili jsme si také s integrací HELIOSu, který neběží v cloudu, ale přímo ve firemní síti (on-premises). Vyřešili jsme to efektivně, aby propojení s Quandou nezpomalovalo práci ostatních uživatelů informačního systému – dotazy nesměřují na produkční databázi Heliosu, ale na replikovanou databázi, která se aktualizuje téměř v reálném čase.